by
on
under
Permalink

Hitta effektiva sätt att arbeta på

Alla är vi olika och vissa är mer effektiva än andra i sitt arbete. Planering är viktigt när det gäller att hitta effektiva sätt att arbeta på. Försök skriva ner hur ni arbetar och be någon annan titta på detta för att se om man kan förändra arbetssättet. 

Mycket beror på vilket typ av arbete man har och hur man är som människa, vissa verkar arbeta långsamt men i själva verket arbetar snabbare än de flesta. Andra kanske verkar som de är väldigt effektiva men i själva verket så får de knappt något gjort under dagen. Det gäller att ha rätt inställning till det arbete man utför.

Om man tycker om den syssla man håller på med så brukar det gå betydligt fortare än om man inte har samma känslor för sitt arbete. Förmodligen kan man pressa sig betydligt mer än vad man gör men den inställningen man har till både arbetet, sina chefer och arbetskamrater hindrar en att utföra jobbet på ett effektivt sätt.

Är man ett arbetslag och man har en skön känsla för varandra och det arbete man utför så blir man mest troligt mer effektiv. Man känner att man gör inte något enbart för sin egen skull utan för hela arbetslaget och företaget.